Moderní krémy dokážou zázraky a dekorativní kosmetika téměř bezchybně zakryje nedostatky pleti. Ale to ke kráse nestačí.

BLP-Logo

Člověk se zdravotními problémy či trápením na duši nikdy nepůsobí atraktivně. Naopak, jsme-li zdraví a psychicky vyrovnaní, rádi se na ostatní usmíváme a vyzařujeme pozitivní energii.

Ale jak toho dosáhnout, jak získat krásu a pevné a dlouhodobé zdraví?

Přináším několik tipů:

  • Frau mit Kürbis im HerbstRadostný pohyb – záměrně uvádím slovo radost. Řada lidí sportuje jen z důvodu redukce tělesné váhy. Daný sport jim ale nepřináší žádné potěšení a nakonec ani vysněný tělesný úbytek. Proto si vyberte takovou pohybovou aktivitu, na kterou se budete těšit.
  • Páteř je klíčem ke zdraví – stav vaší páteře zásadně ovlivňuje nejen fungování všech orgánů, ale i tělesnou hmotnost. Navíc shrbený člověk nikdy nepůsobí přitažlivě. Proto se o svou páteř starejte – spěte na kvalitní matraci a denně cvičte, stačí 5–10 minut.
  • Zdravá strava – jezte potraviny, které jsou nejblíže přírodě. Zapomeňte na průmyslově vyráběné oplatky, sušenky, uzeniny, dezerty, omezte těstoviny. Jezte „skutečné“ jídlo jako je například rýže, pohanka, čočka, fazole, ořechy, semínka, maso a veškeré ovoce a zelenina. Mléčné výrobky vybírejte kvalitní, které nejsou „nastavené“ modifikovanými škroby. Nespoléhejte se na restaurace a fastfoodům se vyhněte obloukem. Vařte si sami, připravujte si zdravé a kvalitní jídlo. A občas zhřešte pro pohlazení duše. :-)beauty woman on the green background
  • Pitný režim – pijte především vodu. S alkoholem to nepřehánějte. Alkohol ve velkém množství přestavuje pro tělo nesmírnou zátěž.
  • Spánek – je nejúčinnější zbraní v boji proti stárnutí.

 

Autorka článku: Mgr. Zuzana Šafářová, sportovní dietolog, výživový poradce.
Ve své praxi se věnuje redukčním dietám u sportující i nesportující populace. Sportovcům pomáhá zvyšovat výkonnost. Ve své „péči“ má řadu vrcholových sportovců, např. tenistku Lucii Šafářovou či biatlonistku Evu Puskarčíkovou. Více na www.zuzanasafarova.cz.